Nyní je k dispozici webová stránka, na které mohou cacheři žádat o virtuální odměnu. Stránka je otevřena do 26. února 2022.

  • Přibližně 50 000 geokačerů na celém světě splňuje kritéria pro udělení virtuální odměny.
  • Ti, kteří již dříve obdrželi virtuální odměnu, nemají nárok na účast ve virtuální odměně 3.0.
  • Ze všech žadatelů vybere ústředí Geocachingu 1. března 2022 náhodným výběrem až 4 000 geocacherů (s geografickým rozložením), kteří obdrží jednu virtuální keš.
  • Přibližně 30 nových komunitních dobrovolníků obdrží virtuální odměnu jako poděkování za to, že věnují svůj čas podpoře geocachingové komunity.
  • Výherci budou mít na vytvoření své virtuální keše jeden rok. Keše musí splňovat specifické pokyny.

V prvních dvou kolech virtuálních odměn bylo od srpna 2017 do prosince 2021 založeno více než 6 200 nových virtuálních keší. Tyto nové keše jsou velmi oblíbené podle několika měřítek, včetně celkového počtu oblíbených bodů, procenta oblíbených bodů, délky logu a četnosti nálezů. Kromě toho proces revize nevytvořil žádnou nadměrnou zátěž pro dobrovolné reviewery z řad komunity.

Jedním z nejzajímavějších aspektů nových Virtuals je, že se nyní nacházejí v širším spektru zemí. Před zavedením virtuálních odměn se většina virtuálních keší nacházela ve Spojených státech. Ve skutečnosti se 81 % starých virtuálních keší (umístěných před rokem 2006) nachází ve Spojených státech. Po spuštění Virtual Rewards 1.0 a 2.0 je pouze 15 % nových virtuálek ve Spojených státech a virtuálky nyní existují ve 155 zemích. Rozdíly viz následující koláčové grafy.

 Globální distribuce virtuálních keší před virtuálními odměnami:

Globální distribuce virtuálních odměn keší 1.0 a 2.0:

 

Zde jsou odpovědi na časté otázky:

Znamená to, že Virtuálové jsou nadobro zpět?
Ne tak docela. Ano, doufáme, že se v příštím roce objeví až 4 000 nových virtuálních keší. Chceme ale jasně říct, že Virtuálky zůstávají starším typem keší.

Jsou virtuální odměny rovnoměrně rozděleny mezi jednotlivé země?
Ne. Země se liší rozlohou a počtem aktivních geocacherů. Používáme algoritmus, který nám pomáhá rozdělovat virtuální odměny mezi jednotlivé země, přičemž upřednostňujeme země, kde geocaching stále roste. Kvalifikační kritéria pro skrývače keší jsme nastavili co nejnižší, abychom dosáhli lepšího geografického rozdělení. Přibližně 50 000 skrývačů keší, kteří splňují kritéria Virtuální odměny 3.0, reprezentuje 88 zemí. Při spuštění v roce 2019 byli z 89 zemí, což je výrazný nárůst oproti 63 zemím při spuštění v roce 2017.

Mohu podat žádost s více než jedním účtem, který vlastním?
Pokud vlastníte více než jeden účet Geocaching, přihlaste se pouze s jedním účtem. Pokud zjistíme zneužití, vyhrazujeme si právo virtuální odměnu odebrat.

Může účet obdržet více než jednu virtuální odměnu od Geocaching HQ?
Ne, společnost Geocaching HQ neposkytne jednomu účtu více než jednu virtuální odměnu, a to od spuštění v letech 2017, 2019 nebo 2022.

Jak zjistím, kdy budou zveřejněny nové virtuální odměny?
Prémioví členové si mohou nastavit okamžitá oznámení, aby věděli o zveřejnění nových virtuálních odměn. Všichni členové mohou pomocí filtrů vyhledávat Virtuální odměny po celém světě.

Budou v budoucnu k dispozici další virtuální odměny?
Za předpokladu, že Virtuální odměny 3.0 půjdou hladce, budeme v budoucnu uvažovat o spuštění podobné sady Virtuálních odměn. Pravděpodobně bychom pokračovali v úpravách výběrového řízení, abychom podpořili nové účastníky.

V kombinaci s předchozími spuštěními virtuálních odměn je nyní virtuálních keší příliš mnoho?
V současné době existuje přibližně 10 600 virtuálních keší, což je 0,3 % z celkového počtu 3 326 000 aktivních keší na světě. I kdyby toto nové spuštění přidalo 4 000 nových virtuálních keší, stále budou tvořit pouze 0,4 % všech aktivních keší.

Proč prostě nezpřístupnit virtuální keše, aby je mohl skrývat každý?
Protože dnešní virtuální keše jsou vzácné a protože zbývající virtuálky bývají oblíbené, lidé často zapomínají (nebo možná nikdy nevěděli), že mnoho problémů vedlo k tomu, že se virtuálky v roce 2005 staly starším typem keše.

Typ virtuální keše byl původně vytvořen proto, aby lidé mohli umístit skrýše tam, kde fyzické keše nebyly povoleny, nebo tam, kde byly mudly tak těžké, že fyzická keš nebyla praktická. Ačkoliv byl záměr tohoto typu keše pozitivní, reviewerům působil značné problémy a často vedl k nízké kvalitě keší. Někteří lidé používali virtuální keše jako zkratku pro vytvoření základních keší, které nevyžadovaly údržbu. Směrnice byly nakonec aktualizovány tak, že vyžadovaly, aby Virtuálky měly zvláštní vlastnosti, které je odlišovaly od ostatních keší. To však vneslo tolik subjektivity, že se proces hodnocení stal obtížným jak pro reviewery, tak pro cachery. Nakonec bylo rozhodnuto, že Virtuálky se stanou zastaralým typem keší a nebudou se nadále povolovat, pokud nenajdeme způsob, jak se vyhnout výše uvedeným problémům.

Domníváme se, že toto omezené vydávání virtuálek pomohlo minimalizovat předchozí problémy s virtuálkami a zároveň přineslo komunitě více příležitostí, jak si tento oblíbený typ keší užít. A co je nejdůležitější, je to zábavná odměna pro majitele keší, kteří do hry tolik přispěli.